IP TELEFONIE KDEKOLIV
Co musím udělat, pokud chci zachovat své číslo?
Chcete si zachovat stávající číslo a přesto využívat telefonní službu levněji? Žádný problém!
Co je to PORTACE?
- Je to proces, kterým je zajištěn přenos čísla od jednoho operátora ke druhému.
- Díky portaci je možné při zachování původního čísla využívat telekomunikační službu levněji nebo s jinou šířkou poskytovaných služeb.
Co přenesením čísla získám?
- Absolutní nezávislost na paušálu.
- Možnost používat své veřejné číslo na cestách kdekoliv v příslušném regionu.
- Možnost zřízení dalších služeb poskytovaných službou SIPY.
Co mohu přenesením čísla ztratit?
- V případě, že budete portovat telefonní číslo, na které jsou vázány další služby, dojde k automatickému zrušení i těchto služeb. Například přesměrování hovorů apod.
- Je-li na telefonním čísle zřízena služba ADSL, je nutné poskytovateli ADSL služby upřesnit, zda má být služba zrušena nebo převedena na tzv. Nahé ADSL.
Jaká čísla mohu portovat?
- Portovat lze všechna čísla, ke kterým máte nějaké oprávnění. Tedy jak čísla geografická (čísla patřící do určitého regionu), tak čísla negeografická (barevné linky, speciální čísla).
Jaká čísla nemohu portovat?
- Portovat nelze čísla, která jsou nějakým způsobem sdružena. Nelze tedy portovat jedno číslo z řady linky ISDN. V tomto případě je nutno požádat stávajícího operátora o vyjmutí portovaného čísla z řady a jeho nahrazení jiným (nově přiděleným) číslem a portovat teprve takto upravenou řadu.
Jak mám zrušit původní linku?
- Původní linku v žádném případě u stávajícího operátora nerušte, linku by nebylo možné portovat. Zrušení linky u stávajícího operátora je součástí procesu portace. Pokud jste již o zrušení stávajícího operátora požádali je nutné tuto žádost zrušit!
Jak postupovat při přenesení čísla, tzv. portaci:
- Zašlete nám na e-mail portace@sipy.cz kopii posledního Vyúčtování služeb od vašeho operátora. Nejlepší formou je email, ale vaše požadavky přijímáme faxem i poštou. Vždy v písemné podobě.
- Zpět na registrační emailovou adresu obdržíte převyplněný vícestránkový formulář. Ten stačí 4x jednostranně vytisknout, podepsat a v případě právnické osoby také orazítkovat. Nezapomeňte, že formuláře musí podepsat osoba, která má oprávnění jednat se stávajícím operátorem.
- Nabijte účet dostatečně vysokým kreditem. Nezapomeňte na určité navýšení kreditu pro možnost volání.
- Po obdržení potvrzených formulářů zpět jsou údaje překontrolovány. V případě, že jsou údaje v pořádku a kredit vašeho účtu má dostatečnou výši, jsou formuláře předány dále ke zpracování. Celý proces portace od převzetí formulářů trvá nejméně 15 pracovních dnů. Tato dobu bohužel není možné zkrátit.
- Po zpracování vašeho požadavku vám (cca 4 dny před portací) oznámíme přesný datum a čas portace. Upozornění: V okamžiku přenosu čísla mezi operátory může dojít ke krátkodobým výpadkům.
- Po přenesení čísla provedeme kontrolu a stržení poplatku za portaci. Následně vás na ukončení portace telefonicky upozorníme.